הערכה: מחירי הבשר יזנקו בלפחות 30%

    יוסי אשר No Comments on הערכה: מחירי הבשר יזנקו בלפחות 30%
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הכלכלה של הכנסת, קיימה היום דיון שעסק בחשש להתייקרות הבשר המיובא בעשרות אחוזים בגלל מחלוקת בין היבואנים לרבנות. הדיון התקיים לבקשת חברי כנסת שטענו כי הסיבות לעליית המחירים הינה מחלוקת בין הרבנות ליבואנים, עקב החלטת הרבנות להקשיח את התנאים להשגחה על בשר. במהלך הדיון התברר כי למרות שהמחלוקת בין היבואנים לרבנות כבר נפתרה, הפתרון לא מקובל על משרד המשפטים ובשל העיכובים שנגרמו עד להשגת הפתרון מחירי הבשר בחגים עלולים לעלות ב-30% ויותר.

    בתום הדיון הארוך הביע היו"ר כבל זעם על כך שהוא וחברי הכנסת לא הצליחו לקבל תשובות ברורות כיצד ניתן למנוע את העלאת המחיר. היו"ר כבל הודיע כי הוא "רואה בחומרה רבה את המצב אליו נקלענו, שיוביל לעליית מחירי הבשר לקראת החגים". הוא הוסיף כי יתבע משרי הכלכלה והביטחון לאפשר שימוש במלאי החירום הקיימים, ידרוש ממשרד החקלאות להגביר את שחיטת העופות לקראת החגים "כדי להוריד את המחירים כך שבכל בית בישראל יוכלו לרכוש בשר במחיר שווה לכל נפש" ויפנה ליועץ המשפטי לממשלה ולמבקר המדינה בדרישה לחקור את ההתנהלות שהובילה למצב הזה.

    ח"כ מרגלית הציג את הדברים ואמר כי בשל המחלוקת נוצר מחסור של 25 אלף טון בשר, וח"כ לוי הוסיף כי הדבר עלול להוביל לעלייה של בין 26-42 אחוזים במחיר ודרש לדעת כיצד ניתן להוזיל את המחיר.

    במהלך הדיון טענו הן נציגי הרבנות והן נציגי היבואנים כי משרד המשפטים מונע לצאת לדרך עם ההסכמות. היועץ ההלכתי לרב הראשי, אליהו הבלין, הוסיף עם זאת כי היבואנים הפעילו לחץ כדי לא לשנות קריטריונים שיקבעו מי יהיו המשגיחים ועשו שביתה איטלקית שגרמה למצב שנוצר. הוא הסביר כי הצוותים הקבועים של היבואנים היו מוציאים אחוזי טרפות נמוכים מאוד ועלה חשש שיש קשר לא כשר בין יבואן לצוות הקבוע שלו. עם זאת הוא הוסיף כי גם כאשר הסכימה הרבנות להתפשר עם היבואנים, משרד המשפטים בחר להתעקש יותר ממנה.



    0 תגובות